
Articolo

Abstract
The paper focuses on the training of professionals in the educational fi eld suggesting, through the integration of two research perspectives, an organization of courses for these professionals based on the consideration of need to professionalize the educational practice understood as a research practice. In this regard, the epistemological and methodological framework of Research-Training in educational fi eld provides a signifi cant contribution to the development of heuristic competence of educational professions.
In questo numero
- Editorial
- Editoriale
- SYMPOSIUM - Educators Training. A challenge for the development of the Civitas educationis
- Professions in education: an open issue
- Le professioni educative: una questione aperta
- Cittadini, saperi e professionisti della Civitas educationis terrestre. Scenario della formazione e della professionalità degli educatori e dei pedagogisti
- Identità professionale dell’educatore e del pedagogista: riferimenti normativi
- Sviluppo della professionalità educativa e pedagogica, tra ricerca di identità, formazione e lavoro. Il ruolo delle associazioni professionali
- Il ruolo della formazione nel processo di professionalizzazione degli educatori e dei pedagogisti
- L’inclusione come dialogo. Intorno alle competenze dei professionisti della formazione
- Educatori e Pedagogisti. Quale habitus professionale? Il contributo della ricerca-formazione
- SAGGI
- Educazione alla politica: la questione delle difese
- Social Network and the Expansion of the Civitas Educationis. Between Formal and Informal in School and University
- Recensioni